RedStar bespaart 28% plastic met nieuwe schalen

Tomatenteler RedStar heeft een belangrijke stap gezet in het verminderen van plastic in de supermarkt. Dankzij een slimme innovatie kunnen de bekende emmertjes met tomaten worden vervangen door een doorzichtige schaal met folie. Hierdoor wordt maar liefst 28% plastic bespaard.

 

‘Klanten kijken in de supermarkt kritischer naar overbodige plastic verpakkingen’, stelt Danielle Rodenburg, marketing manager bij RedStar. ‘Als teler van exclusieve tomaatjes, de Prada’s van de supermarkt, willen we onze verantwoordelijkheid nemen. Daarom hebben een manier gezocht om minder plastic te gebruiken. Dat kan nu met de twee topseal schalen met folie. Een bakje van 500 gram en een van 1 kilo, met respectievelijk de namen Vanity (Angelle) en Top-mix (Heirloom).’

 

‘Als iedereen van het emmertje van 500 gram overstapt naar het bakje, scheelt dit op jaarbasis maar liefst 76.417 kilo plastic. Dus in de supermarkt gaan we wel degelijk een verschil maken.’

 

RedStar is al ruim 65 jaar totaalspecialist in exclusieve smaaktomaten. RedStar is van oorsprong een familiebedrijf en ontstaan in 1953. Inmiddels boekt het bedrijf met circa 150 medewerkers een omzet van ongeveer 100 miljoen euro. Het bedrijf heeft naast eigen kassen in Nederland ook samenwerkingsverbanden in Engeland en Marokko zodat het gedurende het gehele jaar verse smaakvolle tomaten kan leveren.